بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

آخرین جزئیات امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/3/2 منتشر شده است /
آخرین جزئیات امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد
بررسی‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها ادامه داشت و بسیاری تصور می‌کردند که با توجه به فروکش نکردن ویروس در کشور امکان بازگشایی در ترم جاری وجود نخواهد داشت...

طبق گزارشی که خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در کشور در روز‌های ابتدایی اسفند ماه ۹۸ تمام دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی برای جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل شدند و آموزش در دانشگاه‌ به صورت مجازی و الکترونیک ادامه پیدا کرد.
دراینجا جادارد که بگوییم برخی از دانشگاه‌ها آموزش مجازی را دیرتر از سایرین شروع کردند، ولی با وجوداین به گفته علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، بیشتر از ۷۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی بهره‌مند شده اند. اما ۳۰ درصد دانشجویان هم از آموزش مجازی برخوردار نشدند. با وجود ادامه آموزش‌های الکترونیک، مساله بازگشایی مجدد کلاس‌های درس، مخصوصا کلاس‌های عملی در مقطع تحصیلات تکمیلی موضوع بود که موجب اعتراض دانشجویان شد.
دانشگاه‌ها تنها برای موارد ضروری و برگزاری امتحانات میتوانند فعالیت کنند.
برای اینکه دانشگاه‌ها هرچه زودتربازشوندموردبررسی قرار گرفت و بسیاری تصور می‌کردندباوجود اینکه این ویروس کاهش نزولی در کشور نداشته امکان بازگشایی در ترم جدیدوجود نخواهد داشت، تا اینکه روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌ها به جز دانشگاه‌های علوم پزشکی که شرایط خاصی دارند و تقریبا فعال هستند، خبر بازگشایی دانشگاه‌ها از روز شنبه ۱۷ خرداد ماه را اعلام کرد.
رئیس جمهور نیز در ادامه گفت و گوها گفتند: فعالیت دانشگاه‌ها تنها برای کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، موارد ضروری و برگزاری امتحانات است و پس از آن دانشگاه‌ها به تدریج فعال می‌شوند.
توضیحات وزیر علوم درباره نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خردادماه گفت: مجوز ستاد مدیریت کرونا کلی است و در هیچ موردی اجبار نمی‌کند. دانشگاه‌ها برحسب شرایط خود، اختیار برنامه ریزی برای تعیین ترتیب و اولویت شروع ارائه خدمات را دارند که ترجیحا با دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهد بود. هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، برنامه خاص خود را خواهد داشت و برنامه ریزی‌ها باید در جهت تکمیل و اتمام نیمسال تحصیلی باشد.او درباره ادامه روند آموزش مجازی نیز گفت: آموزش مجازی همچنان در اولویت است و تا حدامکان و تا پایان ترم باید ادامه داشته باشد. تغییر در زمانبندی برنامه‌ها و طولانی‌تر شدن دوره نیمسال تحصیلی جاری، یکی از راهکار‌های کاهش تراکم حضور دانشجویان در محیط‌های آموزشی است.

ارسال کليه کتاب هاي کمک درسي و آموزشي 
ارسال رايگان با 20 درصد تخفيف ويژه 
سفارش آنلاين کتاب و تلفني 
021-66412500

منبع خبر:باشگاه خبرنگاران جوان