بانک کتاب بیستک - ارسال رایگان کتاب‌های کمک درسی

دسته بندی ها

مهم‌ترین عوامل ایجاد ترس و اضطراب امتحان + توصیه‌هایی برای دانش‌آموزان

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/3/4 منتشر شده است /
مهم‌ترین عوامل ایجاد ترس و اضطراب امتحان + توصیه‌هایی برای دانش‌آموزان
۱- ترس از فراموش کردن مطالب خوانده شده ۲- سخت گیری معلمین در طول سال تحصیلی ۳- انتظار بیش از حد والدین ۴- عدم وجود خودباوری در فرد ۵- نامشخص بودن سؤالات ۶- عدم آمادگ


بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهم‌ترین عوامل ایجاد وحشت و اضطراب امتحان و راه‌های کم کردن آن در این زمینه مخصوصاً در این روز‌های کرونایی و انواع روش‌های مطالعه در ادامه خواهد آمد:
۱- ترس از فراموش کردن مطالب خوانده شده
۲- سخت گیری معلمین در طول سال تحصیلی
۳- انتظار بیش از حد والدین
۴- عدم وجود خودباوری در فرد
۵- نامشخص بودن سؤالات
۶- عدم آمادگی کافی برای امتحان
۱- تنظیم برنامه خواب و استراحت: بعضی هابا این تصور که موقع امتحانات برای مطالعه بیشتر اصلا نباید خوابید و یا خیلی کم خوابید، این خودش باعث خستگی ذهنی و در نتیجه فراموشی بیشتر در مطالب خوانده شده می شود. کم کردن زمان خواب در حد متعادل مطلوب است، اما افراط در آن اصلامفید نخواهد بود.
۲- پرهیزکردن  از کاهش تغذیه: افراط و تفریط در تغذیه اثرات نامطلوبی در بر خواهد داشت. بایدبا خواب و استراحت کافی و نیز تغذیه مناسب، از لحاظ روحی و جسمی، خود را آماده امتحان کرد.
۳- آماده شدن برای امتحان: داشتن برنامه ریزی و روش‌های صحیح مطالعه در طول سال تحصیلی
الف - مطالب درسی را به‌تدریج و در طول زمان مرور کنید، نه اینکه در لحظه اخردقایق قبل از امتحان به مطالعه سخت فشرده بپردازید.
ب - از یادداشت‌های خود، یادداشت‌های فشرده‌ای بردارید، تا بازسازی ذهنی، رمز گردانی و مرور مطالب برایتان مفید شود.
ج - سعی کنید به نوع آزمون پی ببرید، تا بتوانید مطالعه خود را مناسب با آن پیش ببرید.
۴- تأکید بیشتر بر مطالبی که انتظار دارید جزء سؤالات امتحانی باشد: می‌توانید محدوده سؤالاتی را که در امتحان مطرح خواهد شد، حدس زده و بیشتر به آن‌ها بپردازید. برای این منظور سؤالات امتحانی سال‌های گذشته کمک خواهند کرد. همچنین توجه به مطالب و موضوعاتی که استاد و یا معلم در کلاس درس بیشتر روی آن‌ها تکیه می‌کند
۵- پرهیزو دوری کردن  از اضطراب‌های متفرقه: مثلا شب امتحان مسابقات فوتبال را دنبال نکنید. اگر امتحان قبلی برای شما رضایت بخش نبوده ، به آن فکر نکنیدو تحلیل امتحان قبلی را به فرصت مناسب خودش موکول کنید
۶- از خودتصور مثبتی داشته باشید: به جای پرداختن به جنبه‌های منفی، همواره یک تصویر ذهنی مثبت از خودتان داشته باشید و پس از تلاش کافی برای مطالعه مطالب به موفقیت خود امیدوار باشید.
۷-ذکر نام و یاد خداوند همیشه و در همه حال باعث آرامش انسان می‌شود، پس بهتر است واجبات را به طور مرتب و سر وقت به جا آوریم.
بررسی روش‌های کاهش ترس از امتحان
ارسال کليه کتاب هاي کمک درسي و آموزشي 
ارسال رايگان با 20 درصد تخفيف ويژه 
سفارش آنلاين کتاب و تلفني 
021-66412500
ويراستار خبر : مهندس ابولفضل زاهدي
09190150161
منبع خبر:باشگاه خبرنگاران جوان