بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

جزئیات امتحانات دانش آموزان تمام مقاطع و رشته‌ها | سرنوشت امتحانات پای

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/3/6 منتشر شده است /
جزئیات امتحانات دانش آموزان تمام مقاطع و رشته‌ها | سرنوشت امتحانات پای
الف - در خصوص دانش آموزان کلاس اول باید با ارزیابی دقیق اطمینان حاصل شود دانش‌آموز کلیه حروف الفبا را به‌خوبی فراگرفته است و مهارت‌های خواندن و نوشتن در سطح پایه اول...

به نقل از گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت آموزش و پرورش برای هرکدام از مقاطع و شاخه‌های تحصیلی شیوه‌های مختلفی برای برگزاری امتحانات از حضوری تا غیرحضوری مشخص و اعلام کرده است و همواره تاکید می‌کند اگر امتحانات حضوری هستند بایدو اینکه الزامی است تا تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند.
ارزشیابی آخرِسالی ابتدایی‌ها چگونه است؟
ارزشیابی دوره ابتدایی مثل سال‌های قبل توصیفی است؛ همچنین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که امسال امتحان هماهنگ پایه ششم برگزار نمی‌شود.
در دستورالعمل «بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات» که ۲۴ اردیبهشت از سوی آموزش و پرورش ابلاغ شد شرایط اختصاصی ارزیابی دوره ابتدایی به این شرح است:
 الف - در خصوص دانش آموزان کلاس اول باید با ارزیابی دقیق اطمینان حاصل شود دانش‌آموز کلیه حروف الفبا را به‌خوبی فراگرفته است و مهارت‌های خواندن و نوشتن در سطح پایه اول را به‌خوبی کسب کرده است، ارزشیابی شفاهی و کتبی این موضوع توسط معلم مربوط انجام می‌شود و نظارت و تأیید آن با مدیر مدرسه خواهد بود.
ب- چنانچه به هر دلیل دانش‌آموز پایه اول در یادگیری حروف و مهارت‌های مورد نظر خواندن و نوشتن شایستگی لازم را کسب نکرده باشد، باید برنامه مشخصی برای تحقق این امر توسط معلم ارائه شود.
ج- مدیر مدرسه موظف است برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به فناوری و یا برنامه‌های تلویزیونی و یا به هر دلیل دیگر در یادگیری محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی مدارس ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس تعیین کند.
د- در خصوص نحوه ارزشیابی پایانی و یادگیری دانش آموزان به صورت حضوری با غیرحضوری (به‌جز پایه اول) شورای مدرسه تصمیم‌گیری خواهد کرد.
تاکید بر ارزیابی کتبی از کلاس اولی‌ها در صورت امکان
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خانم رضوان حکیم‌زاده توضیحات تکمیلی پیرامون برگزاری امتحانات و ارزشیابی‌ اول تا ششمی‌ها ارائه کرد و با تاکید کردن بر اینکه درباره کلاس اولی‌ها حساسیت بیشتری باید به خرج بدهیم، ادامه داد: آزمون‌ها در مقطع ابتدایی لزوما حضوری نیست. تاکید ما این است که دانش آموزان در قالب دو یا سه نفر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانند در مدارس جهت ارزیابی حضور پیدا کنند. اما اگر معلم بتواند به روش دیگری به این اطمینان برسد که دانش آموز هم از جهت نوشتاری و هم از جهت خواندن، مهارت‌های لازم را کسب کرده، اجباری برای حضور نداریم.
حکیم زاده گفت: دستورالعملی به مدارس ارسال کردیم و یک بند خاص در نظر گرفتیم تا علاوه بر ارزیابی که معلم انجام می‌دهد و این ارزیابی باید به صورت کتبی باشد تا دانش‌آموز بتواند حروف را بنویسد و بشناسند، مدیر مدرسه هم باید آن را تایید کند..
اودر رابطه با زمان اعلام نتایج ارزشیابی‌ها در دوره ابتدایی نیز تاکیدکرد: در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی و با محوریت معلم است؛ وی هر زمانی که تشخیص دهد دانش آموزان یادگیری ‌شان به اتمام رسیده، می‌تواند نتایج ارزشیابی را در کارنامه آنها ثبت کند.
نحوه ارزشیابی در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم
طبق اعلام رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش که گفت، ارزشیابی پایانی خرداد ماه  ۹۹ دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا بعد از تاریخ  ششم خرداد ماه به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام  می‌شود.
ارزشیابی این دانش آموزان  بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت‌های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، ارزشیابی حین آموزش‌های مجازی، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری،  پژوهش‌های دانش آموزی مرتبط با دروس، خلاصه نویسی، نتایج ارزشیابی‌های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوه‌های ارزشیابی صورت می‌گیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه  ارائه می‌شود، این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی و پایانی نوبت دوم (خرداد) ثبت و اعلام نتیجه می‌شود.  
نحوه برگزاری امتحانات پایه نهم و زمان آغاز آن 
با توجه به اینکه تأثیر نمرات دروس پایه نهم در فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان، تمامی امتحانات  پایانی خرداد ماه ۹۹ پایه نهم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود. امسال امتحانات پایه نهم به صورت هماهنگ استانی برگزار نمی‌شود. 
ارسال کليه کتاب هاي کمک درسي و آموزشي 
ارسال رايگان با 20 درصد تخفيف ويژه 
سفارش آنلاين کتاب و تلفني 
021-66412500

 

منبع خبر:همشهری