بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

4 مزیت شگفت انگیز مراقبه ذهن آگاهی

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/3/7 منتشر شده است /
4 مزیت شگفت انگیز مراقبه ذهن آگاهی
1. جوان تر کردن مغزیک متخصص علوم اعصاب دانشگاه هاروارد و تیمش تحقیقاتی انجام دادند، مبنی بر اینکه که آیا مدیتیشن می تواند در طولانی مدت مغز را تغییر دهد؟دانشمندان ...

1. جوان تر کردن مغز
دانشمندان طبق تحقیقات انجام شده نتیجه گرفتند که تمرین منظم مراقبه، سرعت تخریب عصبی را کند می کند. مدیتیشن با نزول شناختی مرتبط با سن و حتی پیری سلولی، ارام و آهسته مبارزه می کند. در حالی که حافظه اکثر افراد و سایر عملکردهای مغزی با پیر شدن کم میشود ، این تأثیرات در مراقبین در زمان بلند مدت به همان اندازه مشاهده نمی شود.
2. افزایش تحمل درد تا 57٪
مدیتیشن تحمل درد را زیاد میکند . با یادگیری مراقبه، مغز شما می تواند احساس فیزیکی درد را از واکنش عاطفی که در شما رخ داده نسبت به آن جدا کند. دانشمندان پی بردند که بیشتر رنج هایی که ما تجربه می کنیم، نتیجه واکنش روانی ما است نه دردی که در خود میبینیم .
3. جلوگیری از سرگردانی ذهن
محققان دانشگاه هاروارد طی تحقیقات پی بردندکه افراد به طور متوسط 47٪ از روزهایشان را در فکر گذرانده اند. یعنی تقریباً نیمی از زندگی در نوعی شبیه سازی ذهنی، خیال پردازی در مورد آینده یا گذشته سپری شده است و همین مطالعه نشان داد بسیاری از این افکاری که ما انسان ها داریم  منفی اند.
4. کاهش علائم اضطراب و افسردگی
در جهان غربی مدرن، میلیون ها نفرهستند که از اضطراب و افسردگی رنج می برند. این امر همچنین باعث شده است تا بسیاری افراد مراقبه خود را انجام دهند، تا به بهبود این مشکلات روانی کمک کنند. یکی ازروش هایی که مراقبه ذهن آگاهی در این زمینه کمک می کند این است که به شما می آموزد داستان های مضر را که ممکن است به خودتان بگویید انها را شناسایی کرده و جدا کنید. اضطراب و افسردگی، هر دو روایت های منفی هستند که بارها و بارها در یک حلقه ذهنی تکرار می شوند.
ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

 

منبع خبر: سلام نو