بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

ربات خدمت‌رسان پزشکی رونمایی شد

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/3/8 منتشر شده است /
ربات خدمت‌رسان پزشکی رونمایی شد
«کیوان لایف بات» ربات پزشکی "ایران ساخت" دستاورد دیگری برآمده از زیست بوم فناوری و نوآوری ظهر امروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران با حضور جمعی از مسئولان و پزشکان...

به نقل ازگزارش مشرق نیوز، «کیوان لایف بات» ربات پزشکی "ایران ساخت" دستاورد دیگری برآمده از زیست بوم فناوری و نوآوری ظهر امروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد تهران با حاضرشدن جمعی از مسئولان و پزشکان و کادر درمانی این ربات جدید رونمایی شد. کیوان لایف بات یک نوع ربات پزشکی به منظورکمک رسانی به کادر پزشکی و درمانی میباشد. ایده طراحی کردن و ساخت آن همزمان با شیوع کرونا و بالاگرفتن آن در کشور در اوایل سال جاری شکل گرفت و در اخربا تلاش کردن متخصصان یک شرکت دانش بنیان این ربات تولید شد.
 مدیر عامل بیمارستان شهید هاشمی نژاداقای محسن عباسی یکی  دیگراز سخنرانان این مراسم باشکوه بود که گفت: طراحی و ساخت این ربات به طور کامل در داخل کشور انجام شده و صد در صد ایرانی است. هدف ما تنها مقابله با کرونا نیست، بلکه این محصول برای مقابله با هر بیماری واگیرداری آماده به کار است و در مقابله با بیماری‌هایی با ضریب انتقال بالا اثرگذاری خود را نشان می‌دهد. با ورود آن به بیمارستان‌ها در زمان شیوع بیماری‌هایی مانند کرونا و در زمان قرنطینه وجود آن کمک بزرگی است تا برخورد درمانگر و بیماران را کاهش دهد.

،رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران جناب اقای جلیل کوهپایه زاده نیز براساس وارد شدن فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: شرکت‌هایی در این حوزه موفقیت بیشتری دارند که ارتباط نزدیکی را با بخش بالین ایجاد کرده‌اند. باید به فناوری بهای بیشتری داده شود. دانش‌بنیان‌ها با ساخت این ربات و فعالیت در زمان بحران کرونا نشان دادند که آنچه درباره ایران می‌گویند، اشتباه است.

طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در ادامه مراسم  ضمن رونمایی کردن از ربات پزشکی کیوان لایف بات از کادر پزشکی و درمانی و پرستاری بیمارستان شهید هاشمی نژاد با حاضرشدن مسئولین تقدیر صورت گرفت.
ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

 

منبع خبر: مشرق نیوز