بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

وزارت ورزش وضعیت ورزش‌های غیر تجمعی را بررسی می‌کند

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/23 منتشر شده است /
وزارت ورزش وضعیت ورزش‌های غیر تجمعی را بررسی می‌کند
به مرز گرفتن سی هزار تست کرونا در روز نزدیک می‌شویم/ حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نیست/ درباره بازگشایی دانشگاه‌هاتصمیمی اتخاذ نشده...

در گزارش تهیه شده به گزارش خبرنگار سیاسی به نقل از خبرگزاری برنا،سخنگوی دولت  «علی ربیعی»، در نشست خبری خودبا خبرنگاران  گفت: در روز یک شنبه در جلسه ستاد کرونا با حضور رهبری آخرین شرایط و روندها را مورد بررسی قرار دادیم. مقام معظم رهبری به دو نکته مهم در جلسه ستاد ملی کرونا اشاره کردند. گسترش شبکه بهداشت و برنامه‌ریزی برای پیشگیری و نکته دوم آثار مثبت معنویت در شرایط کرونایی. بی تردید دولت به طور شبانه روزی با همه‌ توان در این‌ روزها به دو مسئله مهم‌، مقابله با‌ شیوع کرونا و حفظ زندگی، معیشت و جان‌ مردم اهتمام‌ داشته و دارد. شرایط سخت و پیچیده‌ است. در شرایط اقتصاد تحریمی هم‌ باید از جان ها محافظت کنیم و هم‌ از جان‌ در مقابل بیماری. مردم مطمین‌ باشند همه ارکان دولت برای این دوره حیاتی شبانه روز پای‌ کار هستند. امروز به مرز گرفتن سی هزار تست در روز نزدیک می شویم و بنا داریم به یک و نیم میلیون تست برسیم.

وی در رابطه با تصمیمات اخر در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: به وزارت ورزش ماموریت داده شد ورزش‌های غیر تجمعی را بررسی کند و به ستاد بیاورد. ‌ مدارس و آموزشگاه ها هیچ گاه تعطیل نشدند زیرا ستاد ملی کرونا بر گسترش زیر ساخت ها و تداوم آموزش مجازی، تاکید کرده است. از ۲۷ اردیبهشت همه مدارس بازگشایی می شود و حضور هیچ دانش آموزی اجباری نیست.‌ خانواده هایی که احساس نگرانی می کنند هیچ‌ نیازی به حضور در مدرسه نخواهند داشت و این تصمیم به عهده مردم است. برای دانشگاه ها به تصمیمی نرسیدیم و قرار شد، هفته آینده در مورد دانشگاه ها، تصمیماتی را اتخاذ کنیم.

اقای ربیعی اشاره به این موضوع کردکه : در جلسه ستاد ملی کرونا مقرر شد، همه مراکز مذهبی، صنوف و رستوران ها و جاهایی مثل آرایشگاه ها بعد از ماه رمضان با رعایت دستورالعمل ها به صورت تدریجی باز شود؛ البته با رعایت اصول بهداشتی در برخی مناطق سفید، این شغل ها بازگشایی شدند. با توجه به پیش رو بودن مراسم قدر،  مراسم شب‌های قدر با جمعیت بسیار محدود در مراکزی محدود برگزار می‌شود

ربیعی در رابطه با نگرانی هایی که مردم‌در این روزها دارند در واگذارکردن  سهام عدالت در بورس گفت: گزارش هایی را داشتیم  که عده ای با پول های اندک سهام ها را خریداری می کردند. با اطلاع رسانی گسترده و بیان عدد ارزشی و تقریبی، افراد از ارزش سهام مطلع شوند‌. افرادی که نیاز به فروش سهام دارند، می توانند با برنامه ریزی درخواست فروش کنند. افرادی هم که می خواهند سرمایه گذاری کنند با یک انتخاب ساده می توانند این کار را انجام دهند. برای فروش، ۳۶ شرکت بورسی درجه یک، انتخاب شدند و مشمولین می توانند براساس ضوابط‌ و دستور العمل ها به این ها، مراجعه کنند. همه سهام را یک جا نمی توان فروخت و سی درصد آن فروخته می شود البته به صورت تدریجی می توانند  بقیه سهام را بفروشند.  ما تمهیداتی اندیشیدم و نحوه فروش را ساده کردیم.

ربیعی با اشاره کردن به اینکه با شرایط اقتصادی و بهداشتی که داشتیم، یک سناریویی را انتخاب کردیم، اظهارنظر کرد: پنج سناریو محتمل در پیشروی ما قرار داشت. ما باید یک سناریو را انتخاب می‌کردیم؛ بین سناریو آزاد کردن همه رفتارها و به وجود آمدن مرگ‌ها و سناریو سخت‌گیرانه کامل. ما باید با توجه به شرایط داخلی خودمان را انتخاب می‌کردیم.  

وی در ادامه گفت : یک سناریو بدون مداخله بود که اساسا ما آن را دنبال نکردیم. برخی از کشورها هم که آن را دنبال کردند، منصرف شدند. یک سناریو مداخله حداقلی بود. سناریو دیگر، مداخله متوسط به سمت خوب بود. سناریو دیگر، مداخله سنگین و سخت‌گیری حداکثری. سناریو آخر هم سناریو قرنطینه بود.

سخنگوی دولت با تاکید کردن به اینکه کماکان رصدهای ما ادامه دار است ، گفت:‌ از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. رمز موفقیت ما در کنترل بیماری و پیشگیری از به خطر افتادن جامعه از یک طرف و از طرف دیگر، نیفتادن آنها به ورطه فقر و بیکاری، رعایت کامل پروتکل‌ها است. یک همکاری همگانی، یک جنبش عظیم از همکاری و اعتماد برای مراعات است.  

او در رابطه با افزایش قیمت خودروهم در پایان نشست خبری اظهار کرد: نظر دولت در مورد ثبت نام خودرو این است که با باز نگه داشتن  سایت به مدت طولانی امکان ثبت نام برای متقاضیان فراهم شود. در مورد قیمت خودرو هم یک کمیته سه جانبه تصیم گیری می کند؛ افزایش قیمتی در سال خواهیم داشت اما قطعا متفاوت خواهد بود با آنچه اکنون شاهد هستیم. ما از بهمن‌ماه ۹۷ هیچ‌گونه افزایشی به‌شکل رسمی نداشتیم. چند سایت هستند که قیمت‌سازی می‌کردند. به این سایت‌ها اخطار داده شد ولی عمل نکردند لذا این سایت‌ها بسته شدند و در صورت تداوم قطعا مراجع قضایی رسیدگی خواهد کرد.

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با 20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر:خبرگزاری برنا