بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

چند ساعت در روز تماشای تلویزیون توصیه می شود؟

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/24 منتشر شده است /
چند ساعت در روز تماشای تلویزیون توصیه می شود؟
اما قبل از اینکه به یک سریال جالب دیگرتلویزیونی بله بگویید، مواردی وجود دارند که باید آن ها را در نظر بگیرید، زیرا عدم توجه به آن ها کار درستی به نظر نمی رسد. در اینجا...

قبل از اینکه به یک سریال جالب دیگرتلویزیونی بله بگویید، مواردی هستند که باید آن ها را در نظر بگیرید، زیرا عدم توجه به آن ها کار درستی به نظر نمی رسد. در اینجا 4 دلیل وجود دارد که نشان می دهد، تماشای یک برنامه تلویزیونی آنقدرها هم جالب به نظر نمی اید .

1. توجه به زمان خواب
قطعاهمه ی شما در شرایطی قرار گرفته اید که ساعت را نگاه می کنید و می دانید که باید الان در رختخواب باشید، اما اینگونه فکر می کنید،که  خوب است قسمت بعدی را هم ببینید. 40 دقیقه بعد دوباره همین  فکر رامی کنید. در نتیجه این  تماشای منظم، منجر به عادت بد خواب، بی خوابی و خستگیدر خود می شود. یکی از دلیل های این پدیده این است که برنامه های تلویزیونی بیشتر دارای توطئه های قانع کننده ای برای دیدن ادامه سریال هستند. این موضوع مغز را تحریک می کند در حالی که اخرشب باید مغز کمتر کار کند.
2. احساس رضایت و لذت
امکان دارد که به این فکر کنید، اگر من ازتماشای آن فیلم لذت نمی بردم، تماشایش نمی کردم. اما تحقیقات نشان داده است که این امر بلعکس است. مطالعه ای در دانشگاه ملبورن نشان داد که وقتی تلویزیون را به طور مداوم نگاه می کنید، بیشتر احساس بی حوصلگی کرده، این همان چیزی است که باعث می شود قسمت های خاصی را اشتباهی بفهمید و قسمت های بزرگی از فیلم را به راحتی فراموش کنید.
3. تغذیه ناسالم
وقتی قراربراین شده که یک برنامه ی تلوزیونی  را تماشا کنید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد چیست؟ تنقلات مانند پاپ کورن، چیپس با مقداری پیتزا یا شاید آب نبات، هرچه که باشد، اینها انتخاب سالمی نیستند. این عادت های غذایی ضعیف همراه با فعالیت بدنی ناکافی می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی مثل بیماری های مرتبط با خوردن ناسالم، چاقی و بیماری های مرتبط با چاقی شود.

4. کاهش توانایی برای پیاده روی
داشتن سبک زندگی بی تحرک واقعا می تواند برای سلامتی مضروزیات بار باشد. این مسئله در مورد صرف زمان زیاد پشت میز برای انجام کارهای اداری یا کتاب خواندن نیز صدق می کند. اما تماشای طولانی مدت فیلم خیلی بدتر است. یک مطالعه سال 2017 نشان داد افراد بزرگسالی که به مدت طولانی به تماشای تلویزیون مینشینند ، بعد ازگذشت 10 سال در راه رفتن مشکل پیدا کردند و برخی حتی توانایی پیاده روی کامل را از دست دادند.

لورتا، اپیدمیولوژیک در دانشگاه جورج واشنگتن که محقق اصلی در این مطالعه بود گفت: یک راه برای به حداقل رساندن این تأثیر این است که مطمئن شوید هر نیم ساعت در طول ماراتن های تلویزیونی حرکت می کنید یا راه می روید.

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با20  درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر: سلام نو