بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

آموزش رسم نمودار در اکسل و انواع آن

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/24 منتشر شده است /
آموزش رسم نمودار در اکسل و انواع آن
فایل‌های اکسل یا به تعریف صحیح‌تر صفحه‌گسترده (Spreadsheet) برای اشتراک‌گذاری و مدیریت داده بسیار کاربردی هستند؛ اما اکثرا مطالعه و درک محتوای موجود در آن‌ها و هدف ...

بنا به نقل از گزارش سلام نو، رسم کردن نمودار در اکسل یکی از کاربرد‌های اصلی این نرم‌افزار محبوب و همه پسند  از مجموعه‌ی آفیس است که با کم تمرین می‌توان بهترین خروجی را از آن داشت .

اکسل در جامعه ی امروزه به‌عنوان ابزار کاربردی ذخیره‌سازی داده‌های گروه‌بندی‌شده برای بسیاری از کسب‌وکارها و افراد گوناگون شناخته می‌شود. با وجود پدید امدن و رشد رقبای زیاد برای نرم‌افزار قدیمی ردموندی‌ها، اکثر کاربران امروزی دنیای فناوری راهی جز اکسل برای ذخیره کردن داده‌های جدولی و تحلیل و گرفتن خروجی از آن‌ها سراغ ندارند. رسم کردن نمودار در اکسل یکی از کاربرد‌های مهمی به حساب می اید که نمایی گرافیکی و مفهوم‌تر از محتوای موجود در فایل اکسل را به‌نمایش می‌گذارد.

نمودار در اکسل چیست؟
همان‌طورکه در بالا گفتیم ، نمودارها و گراف‌ها به ساختن جلوه‌ای بصری از داده‌های موجود در فایل اکسل کمک می‌کنند. عبارت‌های نمودار و گراف معمولا درکنار همدیگر و بعضی اوقات به‌جای هم استفاده می‌شوند. کلی اگر بخواهیم بگوییم ، (Graph) گراف را می‌توان پایه‌ای‌ترین روش برای نمایش بصری داده دانست که مقادیر داده را در بازه‌ی زمانی نمایش می‌دهند.  (Chart) ساختاری پیچده‌تر دارند و به‌نوعی مقایسه‌ی دو نوع داده را با یکدیگر آسان تر می‌کنند.
کاربرد انواع نمودار در اکسل
مجموعه‌ی بزرگی از انواع نمودار در اکسل دراختیار کاربران قرار دارد. برای هر نوع داده، می‌توان از چند نوع نمودار استفاده کرد؛ اما انتخاب کردن بهترین نمودار اهمیت بیشتری دارد که مفهوم‌ترین جلوه از محتوای مدنظر شما را نمایش دهد. شما همیشه می‌توانید با اضافه‌کردن جلوه‌های گرافیکی، نمودار خود را جذاب‌تر و درک‌پذیر‌تر کنید. اکسل ۲۰۱۶ پنج دسته‌ی اصلی برای نمودار و گراف دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با۲۰  درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر: سلام نو