بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

استفاده از تلفن‌ همراه در امتحانات برای دانشجویان مجاز شد

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/25 منتشر شده است /
استفاده از تلفن‌ همراه در امتحانات برای دانشجویان مجاز شد
غیاثی ندوشن گفت: در بعد اقدامات اجرایی در دوره ای، امکان برگزاری کلاس های مجازی برای ما فراهم شد، تولید محتواهایی صورت گرفت، اما متاسفانه وزارت علوم دوباره تغییر دیدگاه..

طبق گزارش سلام نو و به نقل از ایلنا،  مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی سعید غیاثی ندوشن، در این مراسم ضمن تبریک گفتن روز استاد، یک گزارش  در رابطه با آموزش های مجازی ارائه دادودر ادامه گفت: تحول بزرگی را در نظام آموزشی دانشگاه شاهد هستیم و تمام تلاش ما این بوده است تا مقررات آموزشی را با شرایط جدید پیش آمده انطباق دهیم که این جریان سبب استقلال در برنامه ریزی و مدیریت امور آموزشی شده است.
او گفت : پس از شیوع و بروز پدیده کرونا به لحاظ ساختاری در وضعیتی قرار گرفتیم که می بایست به دنبال یک تغییر و تحول بزرگ در ساختار نظام آموزشی دانشگاه و حرکت به سمت فضای مجازی باشیم. مجموعه اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت را می توانیم در چهار دسته اقدامات اجرایی، حقوقی، فرهنگی و سنجشی تقسیم کنیم.
غیاثی ندوشن مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در بعد اقدامات اجرایی در دوره ای، امکان برگزاری کلاس های مجازی برای ما فراهم شد، تولید محتواهایی صورت گرفت، اما متاسفانه وزارت علوم دوباره تغییر دیدگاه داد و امکان برگزاری کلاس ها در برخی از دروس فراهم نشد و آنچه انجام شده بود، تعطیل شد. دانشگاه در بحث زیرساخت های فناوری برای برگزاری دوره های آموزشی دچار چالش های متفاوتی بود. در فاز اول با شرکت های متعدد از جمله همین شرکتی که عهده دار سامانه دانشگاه است وارد مذاکره شدیم ولی بعد از ۱۰ روز مذاکره به استانداردهای مورد نظر دانشگاه دست پیدا نکردیم، بنابراین با شرکت های دیگری مذاکره هایی انجام شد و توانستیم آموزش مجازی را شروع کنیم. با استقرار سامانه و رفع ایرادات، اجاره سرورها و خرید سرورهای جدید موفق شدیم بسیاری از مشکلات ابتدایی به ویژه قطع و وصلی‌ها را تا حد زیادی برطرف کنیم و سیستم را ارتقا دادیم. این سیستم روزانه بروزرسانی می شود تا به آن استانداردهای لازم دست پیدا کند.
غیاثی ندوشن ادامه داد: در کنار استقرار سامانه مجبور بودیم ساختار کلاس درس، ساختار پایان‌نامه‌ها و برگزاری جلسات هم تغییر کند که با برنامه‌ریزی‌ها، صدور بخشنامه و اطلاعیه‌هایی توانستیم نظام آموزش مجازی را ساماندهی کنیم. همچنین ما به دنبال دستیابی به سامانه‌ای با ویژگی‌های مطلوب بودیم که ۲۴ ساعته در دسترس باشد و امکان بهره‌مندی استاد و دانشجو در ساعت های مورد توافق فراهم شود. هر چند به دلیل بازیابی اطلاعات، برگزاری کلاس ها را بین ساعت ۸ تا ۲۱ محدود کردیم ولی باز هم مدیریت زمان را به عهده استاد گذاشته‌ایم.
غیاثی ندوشن در پایان نشست خبری با اعلام کردن اینکه برگزارکردن امتحانات را مجازی دنبال خواهیم کرد، گفت: هنور هم تابع دستورالعمل هایی هستیم که از سوی مدیریت های ارشد وزارتخانه و دانشگاه ابلاغ می شود و نکته ای که برای ما بسیار حیاتی است این است که  استفاده از فضای مجازی نباید کیفیت ها و شاخصه های کیفی که پیش از قرار گرفتن در این شرایط، دانشگاه و معاونت آموزشی به آن پرداخته را از دست بدهیم. برنامه هایی مثل طرح درس جزو خطوط قرمزی است که معاونت آموزشی دانشگاه مد نظر دارد و باید انجام شود.

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر:سلام نو