بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

کتابخانه‌های عمومی کشور باز می شوند

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/26 منتشر شده است /
کتابخانه‌های عمومی کشور باز می شوند
بر اساس بخشنامه‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در مرحله نخست به ادارات کل استانی تکلیف شده است به تناسب تعداد کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها، اقلام بهداشتی شامل شیلد...

بنا به نقل از گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور بعد از تقریبا۳ ماه تعطیلی اضطراری با رعایت کردن  ضوابط و پروتکول های بهداشتی آغاز به کار می‌کنند.

طبق بخشنامه‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در ابتدا به ادارات کل استانی سرمشق  شده است که به تناسب تعداد کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها، وسایل بهداشتی مانند شیلد محافظ صورت، ماسک صورت، دستکش یک بارمصرف و مایع ضدعفونی‌کننده دست، تهیه کنند و تمهیدات لازم را برای جداسازی فضاهای کاری کتابداران با مراجعه کننده‌ها و اعضاء با استفاده از حائل‌های پلاستیکی و شفاف پیش‌بینی کنند.

در اولین مرحله که از ۲۹ اردیبهشت شروع می‌شود، کتابخانه‌ها در یک نوبت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر بدون حضور اعضاء کتابخانه و با هدف انجام امور کتابخانه‌ای و ارائه خدمات بازمی‌شوند و کتابداران یک روز در میان باید در کتابخانه حضور داشته باشند .

طبق بخشنامه ای که ابلاغ شده است ، کتابداران خانم که در ماه آخر بارداری هستند، کتابداران دارای معلولیت خاص، نابینا، کم بینا و معلول جسمی و حرکتی از حضور در کتابخانه معاف هستند.
دراولین  فازاز باز شدن کتابخانه‌ها با توجه کردن  به حضور نداشتن اعضا کتابخانه و مراجعه کنندگان و به منظور بهره‌گیری مناسب از زمان، کتابداران اقدام به اصلاح کردن ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها،  تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها، شاداب‌سازی و سامان‌دهی فضای داخلی کتابخانه، تعویض بارکدها و برچسب‌های مخدوش، منظم کردن رده‌های کتاب‌های موجود در قفسه‌ها، اصلاح داده‌ها از جمله رده‌های نادرست، فاقد بخش و... و نیزآماده‌ کردن فضا و محیط کتابخانه برای حضور و خدمات رسانی به اعضاء مطابق با دستورالعمل های گفته شده ارسالی خواهند کرد.
با توجه کردن  به این شرایط اضطراری به وجود آمده در استان خوزستان و با نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل میباشند و از اجرای بخشنامه ابلاغی معاف هستند.

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر: سلام نو