بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

زمان آغاز و پایان امتحانات نهایی مشخص شد

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/27 منتشر شده است /
زمان آغاز و پایان امتحانات نهایی مشخص شد
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اکنون آیین‌نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است؟ گفت: برنامه ...

از شروع امتحانات پایه دوازدهم از 17 خردادماه رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر داد و طی بیانیه ای گفت: امتحانات تا 15 تیر ماه ادامه دارد و نتایج آن نیز تا پایان تیر اعلام می‌شود.

به نقل از خبر گزاری گزارش سلام نو، خسرو ساکی در برنامه تلویزیونی با بیان کردن اینکه برای برگزارکردن امتحانات تمام پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغیه ای امده شده ، گفت: برای رعایت این پروتکل‌ها از مراقبین بهداشت وزارت آموزش و پرورش و شبکه‌های بهداشت محله‌های آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت.

او در ادامه گفت که اما با وجود این که اگر تا هفدهم این ماه، باز هم نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت چیز دیگری باشد مبنا می‌شود، اما همه ی ما تمهیدات لازم را برای برگزارکردن امتحانات در تاریخ هفدهم آماده کرده‌ایم و مصمم هستیم که در این تاریخ اگر شرایط جور شود امتحانات پایان سال  را برگزار خواهیم کرد .

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در جواب به این سوال ویش امده  که اکنون آیین‌نامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است؟ جواب داد: برنامه امتحانات با امضای بنده به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.

او در ادامه گفت و گواین را هم اضافه کرد: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم، دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان باید بین 1.8 تا ۲ متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانش‌آموز تا صندلی جلوی و بغلی حدود دو متر فاصله داشته باشد.
درباره منابع امتحانات رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش  تاکید کرد: با توجه به اینکه آموزش ما امسال با شرایط شیوع کرونا مواجه بود به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن‌ماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکه‌های تلویزیونی و بسترهای پیام‌رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام گرفته است، لذا ما ۸۰ درصد اول را برای همه دانش‌آموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح می‌کنیم و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سوال طرح می‌کنیم؛ چهار نمره از ۲۰ درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان 80 درصد قبلی.

دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری شرکت داشته اند در صورت اینکه به سوالات تسلط دارند می‌توانند به سوالات 20 درصد پایانی به راحتی  پاسخ دهند، اما اگر دانش‌آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوه های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که انشاالله انتخاب کنند و پاسخ دهند.

او در پایان سخنان خود گفت: یعنی چه دانش‌آموزانی که به آموزش‌های غیرحضوری دسترسی دارند و چه دانش‌آموزانی که دسترسی نداشته‌اند بتوانند 20 نمره را از امتحانی که طراحی شده کسب کنند.


ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان  با20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر: سلام نو