بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

وجود کنکور در پایان نظام تعلیم و تربیت مانع سنجش توانمندی‌ دانش آموزان

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/28 منتشر شده است /
وجود کنکور در پایان نظام تعلیم و تربیت مانع سنجش توانمندی‌ دانش آموزان
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه چگونه می‌توانیم متناسب با تغییرات پرشتاب پیرامون، این توانمندی را به روز برسانیم و از انفعال انسان جلوگیری کنیم مسئولیتی است که ...

امروذ صبح در مراسم تکریم و معارفه ای که روسای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اهمیت ماموریت این سازمان بود محسن حاجی میرزایی اظهار کردوگفت: انسان‌ همواره باید بیاموزد تا به مدد وحی الهی و انزال کتب و راهنمایی امامان به انسانی کامل مبدل شود.
حاجی میرزایی مهم‌ترین بخش تحول و رشد ادمیزاد را در آموزش و پرورش دانست و دی گفت و گو گفت: این دوره مقطعی متمایز است، دوره‌ای که انسان‌ها باید خود را پیدا و از ارزش‌های خود دفاع کنند.
اقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه چگونه می‌توانیم متناسب با تغییرات پرشتاب پیرامون، این توانمندی را به روز برسانیم و از انفعال انسان جلوگیری کنیم مسئولیتی است که تعلیم و تربیت برعهده دارد لذا باید توجه داشت که تا چه حد توفیق پیدا کرده‌ایم انسانی که شایسته است را تربیت کرده‌ایم و او چگونه ایفای نقش می‌کند و این یک سوال کلیدی است.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: زمانی برای خطا کردن نداریم چرا که حاصل کار ما در نظام تعلیم و تربیت اگر به دیپلم ختم می‌شود باید کارآمدی لازم را برای انسانی که در جامعه نقش ایفا می‌کند فراهم کند و مهم این است که دیپلم، جوازی برای ورود به اجتماع و شرط ضروری زندگی جمعی است.
در ادامه این مراسم  ذوعلم، رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، طی بیانیه ای گفت: سازمان پژوهش نیازمند گام‌های اساسی در تغییر و تحول است و ما این روزها دیدیم که دستگاه تعلیم و تربیت چه ظرفیت‌هایی برای تغییر و تحول دارد.
او ادامه داد: این تکریم متعلق به این سازمان، رسالت آن و جهت گیری‌های تحولی آن است.
حسن ملکی با تشکرکردن از رئیس سابق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره مسئولیت خود اظهارکرد و گفت : اگر مباحث نظری به مباحث عملی و قابل اجرا تبدیل نشود بی فایده است و سازمان پژوهش، آشپزخانه آموزش و پرورش برای تهیه خوراک فکری و فرهنگی دانش‌آموزان کشور است. امروز همه غذاهای فکری اینجا پخته می‌شود و این مکان قرارگاه تعلیم و تربیت است.
اودر ادامه سخنان خود تصریح کرد:  ماموریت اصلی خود را عملیاتی شدن اسناد تحولی آموزش و پرورش می‌دانم و در همین محضر متعهد می‌شوم این ماموریت را از فردا شروع کنم.
لازم به ذکر است که حسن ملکی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که به عنوان معاون طراحی و تولید بسته‌های یادگیری در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و قائم مقام رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مشغول به کار بوده است.

منبع:مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان با20 درصد تخفیف ویژه 
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر: خبرشورا