بانک کتاب بیستک - فروش کتاب های کمک درسی

بیستک

از تازه های کتاب چه خبر؟ / هفته چهارم اردیبهشت ماه /بازار نشر تحت تاثی

ارسال توسط : مدیر سایت / در 1399/2/29 منتشر شده است /
از تازه های کتاب چه خبر؟ / هفته چهارم اردیبهشت ماه /بازار نشر تحت تاثی
از فروش پایین به خاطر عدم تقاضای مراجعین و مخاطبین گرفته تا مشکلات دریافت مجوز و چاپ کتاب و ... ، اما در بازار کتاب به دلیل بیشتر شدن اوقات فراغت مردم تقاضای مطالعه ...

باز هم سلام نو برای شما اطلاعاتی در رابطه با تازه ترین های کتاب برای شما اورده است.در این خبر ما برای شما از جدیدترین کتاب های موجود صحبت میکنیم و چند نمونه مثال می زنیم.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : از اواخر سال گذشته و اسفند ماه، چند ماه می شود که کشور تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و تمامی کسب و کارها و اصناف دچار مشکلات عدیده ای گردیده اند و بازار نشر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از فروش پایین به خاطر عدم تقاضای مراجعین و مخاطبین گرفته تا مشکلات دریافت مجوز و چاپ کتاب و ... ، اما در بازار کتاب به دلیل بیشتر شدن اوقات فراغت مردم تقاضای مطالعه کتاب افزایش یافته و به دلیل شرایط حاکم بر جامعه اکثر مردم ترجیح می دهند که در این اوضاع اقدام به خرید اینترنتی نسخه فیزیکی کتاب یا مطالعه کتاب های الکترونیکی نمایند.

این امر موجب تمایل مخاطبین و افزایش تقاضای آنها نسبت به خواندن کتاب های الکترونیکی و مطالعه آنها در گوشی و تبلت و افزایش درآمد سایت و سامانه های فروش آنلاین کتاب همانند سایت های فیدیبو و طاقچه شده است.

در تازه های بازار نشر طبق روال دوشنبه های هر هفته به بررسی کتاب هایی نظیر : «زمستان شغال» اثر فرهاد رفیعی از انتشارات نیماژ، «عقل سرخ» اثر مشترک سید مجید امامی و آرزو نیکوئیان از انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) و «هایدگر و سرگذشت بودن» اثر مشترک پرویز عماد و فردریش ویلهلم فون هرمن از انتشارات ورا رفته ایم که در ادامه خواهید خواند.

1- «زمستان شغال»

نویسنده : فرهاد رفیعی
مترجم : ---
انتشارات : نیماژ

توضیحات : کتاب «زمستان شغال» اثر فرهاد رفیعی که به تازگی توسط انتشارات نیماژ در 120 صفحه و با قیمت پشت جلد 19000 تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

فرهاد رفیعی نویسنده کتاب «زمستان شغال» متولد سال ۱۳۵۸ در شهر شیراز و از  داستان‌نویسان فعال کشور است که پیش از این از او مجموعه ‌داستان «شب مارهای آبی» منتشر شده بود و نخستین چاپ کتاب «زمستان شغال» در تابستان سال 1398 با تیراژ ۵۰۰ نسخه و بهای 17000 تومان در بازار نشر توزیع شده بود.

داستان های کتاب «زمستان شغال» گونه‌ای از رئالیسم جادویی و ترکیب واقعیت، افسانه و تاریخ است و شامل ۶ داستان با عناوین «سرگذشت‌های مدفون»، «روحی خانم»، «خرامان سرو»، «گورخانه‌ی مویین»، «زمستان شغال» و… است، از میان داستان‌های این مجموعه، خود داستان «زمستان شغال» سال ۱۳۹۴ موفق به کسب رتبه سوم جایزه بهرام صادقی شد و مورد تحسین نویسندگان و منتقدان قرار گرفت.

در بخش معرفی این کتاب آمده است: «زمستان شغال» سرگذشت‌های پراکنده از وقایع غریب و آدم‌هایی است که در سیطره‌ی رئالیسم خشکِ جاری در جوامع شهری گیر افتاده و سرگردان‌اند، مردمانی که نمی‌دانند با سر شهرشان چه کنند؛ با رجعت پدرانشان یا با فرشته‌ای که میانشان می‌گردد، در چاردیواری‌هایی گیر افتاده‌اند که هر روز می‌آیند و فضای زیستنشان را می‌خورند و تنگ‌تر می‌کنند، برخی از آن‌ها دریافته‌اند شاید با رها کردن و پا دادن به شغال درونشان کارها بهتر پیش برود.»

2- «عقل سرخ»

نویسنده : سید مجید امامی و آرزو نیکوئیان
مترجم : ---
انتشارات : دانشگاه امام صادق (ع)

توضیحات : کتاب «عقل سرخ» اثر مشترک سید مجید امامی و آرزو نیکوئیان که به تازگی توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) در 566 صفحه و با قیمت پشت جلد 72000 تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

کتاب عقل سرخ؛ یادنامه علوم اجتماعی ایران برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جهان پس از شهادتش می باشد که  زیر نظر حمید پارسانیا و به اهتمام سید مجید امامی و آرزو نیکوئیان نگاشته شده است.

در این کتاب مجموعه مقالات و یادداشت‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در باب شخصیت و جهان مردی شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی، ابعاد و احوال ظهور دوباره یک قهرمان و پهلوان در سپهر فرهنگ و سیاست، پیروزی خون بر شمشیر و … جمع آوری شده است.

3- «هایدگر و سرگذشت بودن»

نویسنده : پرویز عماد و فردریش ویلهلم فون هرمن
مترجم : جاوید موسوی و علی زندیه وکیلی
انتشارات : ورا

توضیحات : کتاب «هایدگر و سرگذشت بودن» اثر مشترک پرویز عماد و فردریش ویلهلم فون هرمن که به تازگی توسط انتشارات ورا در 105 صفحه و با قیمت پشت جلد 23000 تومان در ‌بازار کتاب منتشر شده است.

کتاب «هایدگر و سرگذشت بودن» دو مقاله در باب اِرآیگنیس است، مقاله نخست کتاب با عنوان «در بدو اندیشیدن بودن» نوشته پرویز عماد و مقاله دوم با عنوان «دازاین و دا – زاین در بودن و زمان» نوشته فردریش ویلهلم فون هرمن است.

«هایدگر و سرگذشت بودن» یکی از مجلدات مجموعه «نقدهای بهنگام» نشر وراست که با دبیری محمد میلانی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد، از این مجموعه پیشتر کتاب‌هایی چون «پدیدارشناسی تجربه زیبایی شناختی» نوشته میکل دوفرن و ترجمه فاطمه بنویدی، «نیروی شاعرانه: شعر پس از کانت» نوشته کوین مک لاگلین و ترجمه فردین توسلیان و… منتشر شده‌اند.

مترجمان این اثر در مقدمه کتاب اشاره کرده‌اند که این کتاب در جهت و با هدف ایجاد زمینه‌ای برای ترجمه اثر سترگ مارتین هایدکر با نام «افاداتی به فلسفه» و آماده سازی فارسی خوانان برای رویارویی با آن ترجمه و منتشر شده است.

 

 

ارسال کلیه کتاب های کمک درسی و آموزشی 
ارسال رایگان درصد تخفیف ویژه با20
سفارش آنلاین کتاب و تلفنی 
021-66412500

منبع خبر: سلام نو